KALAU ARAB BOLEH CAKAP MELAYU, KENAPA MELAYU SUSAH CAKAP ARAB?????

KALAU MAT ARAB NI BOLEH CAKAP MELAYU DENGAN FASIH SEKALI TANPA ADA SIKIT KECACATAN DIALET, MENGAPA MELAYU TIDAK BOLEH BERBAHASA ARAB PULAK SEPERTINYA.......TEPUK DADA TANYA IMAN????

Tuesday, March 3, 2009

plat nombor dan nametag


lapan hari di qualiti hotel, best gak rasanya, satu pengalaman baru, panel tak ramai hanya 7 orang saja, pengerusinya Dr. Hakim dari UDM terengganu, dulu KUSZA tempat aku ngaji la dulu, tengok DR Hakim teringat plak kat KUSZA.
tapi yang bestnya, masa kat sana kami tak lah presure sgt sebab semua jenis yang relaks je buat keje, terutama bila semua orang tengah dok tumpu, tetiba pak habib kita ni mula berceloteh dengan cerita dan gaya yang tak dapat aku nak lakonkan semula. Rasa cam nak jumpa lagi semua orang.
Ni nak cerita ni, ada 2 orang panel puteri, tapi sorry la, 2 orang dah ada anak pun. Cuma yang nak cite ni, ada la sorang ustzah ni, dia amat peka terhadap kesalahan-kesalahan dalam grafik terutamanya dia tak leh terima kalau gambar orang yang dilukis tu takdak nametag, kalau keta plak kalau takdak no plat dia cukup tak leh terima. Tu yang buat riuh bilik mesyuarat baru ni, AJk semua apa lagi gelak besar la. Apa pun ustazah 2 orang ni aku respect la, diaorang tak marah pun maupun nak buat ayat cam ni " saya bagi pendapat je, kalau tak nak terima jangan la gelakkan saya". Tu yang buat kami nak usik lagi tuh. Apapun insyaAllah ada rezeki kami akan jumpa semula.

1 comments:

mamucop said...

Salam..
Tahniah satu permulaan yang amat baik.
Moga berterusan menghantar ENTRY.

Post a Comment