KALAU ARAB BOLEH CAKAP MELAYU, KENAPA MELAYU SUSAH CAKAP ARAB?????

KALAU MAT ARAB NI BOLEH CAKAP MELAYU DENGAN FASIH SEKALI TANPA ADA SIKIT KECACATAN DIALET, MENGAPA MELAYU TIDAK BOLEH BERBAHASA ARAB PULAK SEPERTINYA.......TEPUK DADA TANYA IMAN????

Tuesday, March 10, 2009

SAMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT S.K BATU LANCHANG

13 Mac 2009- Hari Jumaat. Sekolah Kebangsaan Batu Lanchang, sekolah aku la, akan mengadakan sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah. Apa yang menarik ialah benda ni dah tak jalan lama dah kat sekolah aku ni. Tapi tahun ni GB aku suruh kami buat, tu yang best, bila GB bagi line cam tu.
Kami akan berarak melalui sekolah ke jalan rumah SUK kat belakang sekolah je. Bukan apa, just nak bagi murid kami ni merasa jugak la cam mana rasanya berarak, cam depa tengok dalam tv la. Pastu ada la ust sekolah ni sorang akan buat ceramah, tapi tak tau la sapa, tak decide lagi, yunus ka? syahrul ka? aku pun tak tau la. Akau memang tak nak dah. Bukan apa, budak sekolah ni tak larat tengok dah ceramah ust yusof.
Bagi la plak ust-ust yang tak pernah ceramah lagi....Bagi aku senang je, nama ust ni, mesti kena pandai public speaking, kalau tidak lebih baik jadi jaga parking ka dan seumpama dengannya. sbb kerja tu la yang tak perlu banyak cakap ngan orang.
Apa-apa pun aku tunggu hari jumaat ni.......setelah sekian lama program cam ni tak buat di sekolah aku ni....sekarang dah bermula kembali.

0 comments:

Post a Comment